Om vores SFO

Billede - SFO børn

SFO - 1 : Tlf.nr. 20 37 20 01

SFO - 2 : Tlf.nr. 29 37 92 51

SFO 1 er et tilbud til alle børn på Strøbyskolen fra børnehaveklasse til 2. klassse.
SFO 2 er et tilbud til alle børn på Strøbyskolen fra 3. - 6. klasse, børnene overflyttes til SFO 2  fra 1. april i 2. kl.
Morgenåbningen er også et tilbud til elever fra 3. klasse og opefter.

Oplysning om tilmelding til SFO kan findes på Stevns Kommunes hjemmeside.

Strøbyskolens SFO ordninger er fuldt integrerede i skolen, og alle lokaler er fælleslokaler. Der samarbejdes om børnenes trivsel, om undervisningen og aktiviteter i fritiden.

Børnene går i en basegruppe i skoletiden, og denne basegruppe er udgangspunktet for fritiden også. Basen er sammensat af børn fra børnehaveklasse til 1 klasse/2. klasse.

SFO kan kontaktes på telefon om morgenen frem til skolestart, og efter kl. 14.15, hvor SFO åbner igen. Der kan ikke ringes til SFO mellem kl. 8.00-14.15.

Vi anbefaler, at børnene har faste aftaler om ”gå hjem” tider, og at alle aftaler står i vores elektroniske Tabulex. Brug også gerne skoleintra besked.

Da vi er optaget af at lave aktiviteter for og med børnene, anbefaler vi at telefon opringninger om eftermiddagen begrænses mest muligt.

Børnene kan bruge skolebusser, og der er opsyn ved busholdepladsen ved "14.15" og "15.15"- busserne. Forældrene skal være opmærksomme på, at nogle busruter ikke kører på skolefridage og i skoleferier, oplysningerne om det vil altid være at finde på forældre-intra. Transport til og fra SFO et forældreansvar, også når det gælder bustransport.

Børn tilmeldt morgenmodul kan spise morgenmad inden skolestart. Der serveres sund morgenmad.

Om eftermiddagen får børnene tilbudt et mellemmåltid.

Morgenmodul giver ret til hele året at komme i SFO før kl. 8, også i ferierne. ER der behov for pasning før kl. 8.00, skal der tilkøbes morgenmodul.

Husk ekstra skiftetøj, indesko, og især overtøj passende til årstiden. Børnene er ude hver dag, både i skoletiden, og i SFO tiden.

SFO2 Folder 2023

Shape Created with Sketch.