Mellemtrin

På mellemtrinnet arbejder vi både på tværs af klasser og årgange, og vi begynder i højere grad at orientere os mod omverdenen.

Vi udfordrer børnene, og læsning er fortsat højt på dagsordenen, men nu også suppleret af en særlig indsats omkring matematik.

Faglig læsning, læsebånd, sproglighed i matematik og Cooperativ Learning er nye nøglebegreber for dit barn. Cooperativ Learning er gruppearbejde på en måde, der sikrer at alle er med og hjælper hinanden. Det tror vi på, er vejen frem for både de fagligt stærke elever og for de elever, som har svært ved det og brug for hjælp.

Vi arbejder fortsat meget med de sociale kompetencer, for det er nu, dit barn skal til at stå på egne ben – turde løsrive sig med egne tanker og idéer. Det støtter vi børnene i, ved at give dem plads til at udfolde sig i et kreativt og eksperimenterende miljø.

På mellemtrinnet kommer nye fag til – svømning, madkundskab og håndværk & design.

Til mellemtrinnet hører bl.a. følgende aktiviteter: Hyttetur i 5. klasse og cyklistprøve i 6. klasse.